Wednesday, March 9, 2011

bertemu dan berjauhan

sekarang aku amat2 bercelaru bila ade seorg adik yg menjauhkan dirinya dr aku tanpa aku ketahui kenapa, namun dia telah mengatakan supaya jgn risau n dia tahu menjaga diri, aku harapkan jika dia berhadapan masalah dia mampu untuk menghadapi tanpa bantuan abg seorang ini, aku percaya dia dah dewasa untuk berhadapan apa yg kita panggil hidup.. mungkin masa ni dia perlu berjauhan dr aku.. aku bagi lah dia masa, cuma jgn lah terlalu lama hingga merenggangkan hubungan yg dah dibina lama..
namun dalam berjauhan tu Allah telah menemukan aku dgn seorang sahabat..
nilah dia yg aku maksudkan.. walaupun sebelum mengenalinya aku rasa dia biasa je, tp bila dah duduk semeja terlalu banyak rupanya yg dia ketahui.. macam2 yg kami perbualkan termasuk dr zaman nabi noh hinggalah ke zaman uthmaniah... bicara tentang hukum, dan semestinya arena politik.... inilah sahabat yg aku maksudkan yg bersalaman dgn aku hingga 2x kat masjid maamuriah tu.. insha Allah aku akan gunakan ilmunya untuk memantapkan ilmu aku, semoga selepas ini akan ade lagi perkongsian dan perdebatan hebat dr dia...

sahabat2 lain juga tak pernah aku lupakan, terlalu ramai yg menggembirakan aku, tak pernah sunyi hidup aku... cuma sesekali tu adelah sunyi didalam bising... yela, kadang2 kita perlu bersedih n bersunyi untuk mengelakkan hati kita menjadi MATI, terima kasih aku ucapkan kepada  semua yg slalu amik tahu post aku.. semua wat aku senyum bila baca..

No comments:

Post a Comment